Kita Anak-anak Akhirat

Posted: June 15, 2009 in Da'wah Kreatif

Jiwa mereka yang hangat bertanya mengenai akhirat

Laksana anak-anak akhirat,

Melihat dunia dari jendela akhirat…”

tingkap

Masih lagi segar di telinga kalam-kalam puncak yang didendangkan oleh sahabatku yang bernama Ammar.

Kata-kata penuh makna yang tidak perlu ku tapis untuk sampai ke hatiku.Kata-kata mutiara yang pasti ku ingati sepanjang perjalanan hidup ini supaya menjadi kalam untuk sentiasa mengingati akhirat..

Tarikh 11 jun 2009,tika mana diri ini masih terleka di depan laptop dibawa angin kelaghaan,tiba-tiba tersentak daku oleh berita yang amat menusuk hati ini.Berita pemergian Ammar amat membuat diriku terkesima sebentar.Baru tadi rasanya diri ini bergelak ketawa selepas exam Pharmacology bersama beliau.Tapi tuhan lebih menyayangi mu.

Dalam hatiku berdoa moga tiada kata-kataku,lawak-lawakku yang terkesan di hatimu.Moga dimaafkan segala kesalahanku ini padamu.

Pemergianmu pasti mengajar kami,sahabatmu untuk lebih ingat pada Akhirat.Untuk kami gunakan masa muda yang ada untuk jalan Allah.Kali ini Allah sentak jiwa sahabat-sahabatmu ini dengan pemergian seorang yang soleh antara kami supaya akan lahirnya lebih ramai lagi yang soleh sepertimu.

Amin ya Rabb..

Semoga dirimu ditempatkan bersama para syuhada,para auliya` d dunia sana.Dan semoga kami yang akan meneruskan perjuangan mu juga akan bersamamu di syurga Allah s.w.t…

amin…..

Buat Aman dan Akram.Doaku moga Kalian cepat sembuh dari sakitmu itu.Itu ujian bagimu untuk menguji kesabaran orang-orang beriman.

Buat Fitri dan Saif.Tenangkan dirimu,Ujian Allah pasti datang pada orang-orang yang mampu menghadapinya.Jalan kita masih panjang untuk kita perjuangkan…

Semoga Allah jadikan Jiwa kita hangat cintanya mencari Akhirat.Laksana Anak-anak akhirat,melihat dunia dari jendela akhirat.supaya tidak tertipu seperti manusia yang hidupnya untuk dunia..amin..

Comments
  1. Jackster says:

    huhu dah lame org x update hanyagerhana
    ini Ace ke yang update
    barakallahufiik

  2. alqasam says:

    Askum

    Ya. Kita anak-anak akhirat. Bagi ana yang tidak mengenal Arwah sekalipun, sungguh terkesan dengan kata-kata itu dari dulu lagi. Saat pertama kali menjejak ke laman blog beliau.

    Semoga Allah meRahmati dan MeRedhai Arwah Ammar.

  3. thaaqhib says:

    susah nak dapat ammar lagi

  4. Jackster says:

    um, btl la org ckp, kite susah nk hargai ape yg kat depan mata, bile da pergi baru tersentak hati, baru terngadah mencari ganti.. Moga pemergian Muhammad ‘Ammar Zulkifli akan diganti dengan lebih ramai pejuang berjiwa ‘Ammar insyaAllah, mula dgn diri sendiri..

  5. firstmartyr says:

    allahummaghfirlahu warhamhu wa’afihi wa’fu’anhu..allahumma adkhilhu jannatal firdaus..amiin ya rabb.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s