Obama? Hensem kah Dia?

Posted: November 5, 2008 in Life is Real

2284436689_5a1db3c969

Alkisah,kita mengambil satu kata-kata mutiara “Rom bukan dibina dalam sehari…”

Obama Hensem?Mungkinkah dengan pujian begitu Barack Obama akan memandangku?Tapi,mungkin jika McCain hensem sikit,dia boleh menang election mengalahkan Obama.Mungkin ini merupakan perdebatan hangat di USA sekarang.

Adapun,adakah itu semua dikira dalam pilihanraya?mungkin bagi pengundi SMS..hehe

Namun,hakikatnya,Encik Obama lah yang memenangi kerusi panas presidan Amerika Syarikat.Dan kemudian timbul satu lagi persoalan khusus untuk kita,Mungkinkah kemenangan Obama ini bakal bawa kesan pada kita umat islam terutamanya di barat khususnya?

Terdengar ramai juga sahabat yang bergembira bila obama dinobatkan sebagai President US to be.

Padahal dia bukan lah dewa,hatta,dia juga bukan perwira dan merujuk dari susur galur kerabatnya,dia juga bukan nya berketurunan superhero yang bakal menyelamatkan dunia dari apa-apa bahaya.

Tapi yang pasti dia bukannya seperti Bush,seorang yang amat memusuhi terrorist katanya,atau lebih tepat lagi,memusuhi muslim khususnya…emmm,mungkin itu yang mereka(kawan-kawan ana yang bergembira dana tu) fikirkan agaknya..

Teringat satu ketika dahulu ketika pengundian memilih president baru Amerika Syarikat,ana antara yang gembira melihat jatuhnya Presiden Bill Clinton yang kes popularnya ketika itu adalah menyerang Iraq yang dinamakan sebagai “Operation Desert Fox”, kerana pada hemah ana,dengan jatuhnya Bill Clinton maka akan berkurang lah satu kuasa yang akan menggugat kekuatan Islam itu sendiri.

Tapi,malang nya yang naik jadi presiden pun bukannya calang-calang orang.Mungkin pada ketika itu ramai yang menyangka Pak cik tua berambut putih itu lah yang diberi nama Bush akan menyelamatkan dunia islam yang berkecamuk, tapi, hakikatnya, pakcik itu lah yang memusnah segalanya..

Siapa sangka?

Kerana Amerika itu bukan hanya berkuasa kerana Presidennya,tapi kerana apa yang ada dalam dewan senat amerika itu sendiri..YAHUDI..

Pernahkah kita terfikir,kerana apa mungkin saat ini dipilih untuk bertukar presiden Amerika.Adakah kerana rakyat sudah jemu kerana takutkan pengganas..

Atau kerana Yahudi sudah jelik dengan Bush yang semakin lemah pengaruh dan keefiktifannya dalam menjayakan rancangan-rancangan mereka.

Pernah kah mereka berhenti daripada membuat rancangan untuk menjatuhkan Islam??

Fikirkan sendiri..

Tapi,pada hemat saya,siapa pun dipilih,usahlah kita terlalu bergembira, kerana Obama itu bukan superhero yang akan merubah umat Islam itu sendiri, tapi, kita lah yang harus mencari superhero untuk menyelamatkan umat islam itu sendiri.

Maka ketahuilah olehmu,Kalau bukan kita yang beragama Islam dan ber”title” Muslim menjadi superhero,jadi, usah mengharap musang untuk menjadi hero menyelamatkan ayam-ayam..wallahualam..

p/s-bukan niat menghina Obama,cuma mencari iktibar supaya tidak terlena..

Comments
  1. Al-Amin Daud says:

    assalamualaikum..
    Saya setuju dgn peringatan ni..Kita tunggu dan lihat..harap2 ada sedikit sirna buat umat Islam di sana..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s