Alhamdulillah…

Posted: October 29, 2008 in Kongsi Untuk Amal

Alhamdulillah…

takat ni,ana dapat jugak menulis kembali selepas sekian lama tak menulis..

walaupun sekadar menggunakan komputer sahabat sebab laptop kat rumah,jauh dari rumah sahabat yang sorang ni,jadi,gunakan jer la,nikmat yang ada..Bukan apa,nikmat yang ada,gunakan dengan baik,supaya Allah akan tambahkan lagi,kalau tak di dunia,Allah tambah di akhirat..

Esok cuti,nikmat datang lagi la nampaknya..kalau cuti yang lepas,ana rancang nak berehat..tapi,bak kata mutiara,kita merancang,Allah juga merancang,dan Allah yang menentukan,ada saja pahala yang Allah suruh buat..contohnya..menolong adik-adik junior pindah rumah baru..

Alhamdulillah,esok rancang nak berehat lagi.moga Allah kabulkamn hajat kali ni,sebab,badan yang lesu,buatkan hati runsing,dan fikiran pun sama jadi lesu..Kalau dapat berehat kan elok.tapi,itu la masalah nya juga,kadang-kadang bila diberikan kesempatan berehat,ada saja godaan syaitan yang datang menjenguk..Tapi,Allah maha pemurah dan penyayang,bila dah datang godaan,datang pulak oppurtunity untuk buat pahala,tinggal nak pilih jer lagi.biasa la,bila ada peluang buat dosa,ada juga peluang berpahala datang seka;li,tinggal untuk iman yang memilihnya..

nikmat lagi hari ni bila sahabat ana ajak makan kat rumah dia..Nampaknya rezeki ana Allah tak kurangkan lagi,masih lagi panjang.Sebab tadi waktu balik dari kelas,rasa-rasa kena beli makanan,tengok,sahabat pulak ajak datang makan..hehe..moga Allah sentiasa merahmati diri ini..aminn..gunakan nikmat sebaiknya..

alhamdulillah..

Comments
  1. carrot susu says:

    jika kita bersyukur, maka Allah tambah nikmatNya
    jika kita kufur, maka azabNya amatlah pedih…

  2. jalan lurus says:

    Solat kan salah satu cara kita berehat seperti yang diungkapkan Bilal dan para sahabat pada Rasulullah tentang solat mereka.. indahnya.. =)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s